Wat goed dat jij aan de slag gaat met het schrijven van artikelen van de kennisbank. Zo kun jij jouw kennis en expertise delen met zowel andere ondernemers als potentiële klanten die het platform bezoeken.
Doorloop de stappen of bekijk de video hieronder en ga aan de slag met je eerste artikel.
Artikel schrijven
- Ga naar “Artikel schrijven”
- Bedenk een pakkende titel voor jouw artikel
- Schrijf de tekst uit van je artikel.
- Voeg een uitgelichte afbeelding toe (dit is de afbeelding die weergegeven wordt op de pagina van de kennisbank).
- Selecteer een categorie waarbinnen jouw artikel valt (dit is hoe bezoekers de artikelen in de kennisbank filteren). Staat er geen passende categorie bij? Geef ons een seintje via info@ondernemersplein-spanje.nl
- Publiceer je artikel. Hij verschijnt nu automatisch in de kennisbank.
Door het schrijven van Artikelen kun je laten zien dat jij de expert bent op jouw vakgebied. Ben jij boekhouder in Spanje & Nederland en weet jij alles over de overlappende wetgevingen rondom belastingaangiften? Dan kun je hier in je artikelen over schrijven. Wanneer je artikel inhoudelijk goed is, en ook nog eens goed gevonden wordt via Google, zal deze gelezen worden door geïnteresseerden in het onderwerp. Wie weet zelfs mensen die jou willen inzetten om jouw expertise voor hen in te zetten!
Call-to-action
Bovenaan je artikel staat automatisch jouw naam met een linkje naar jouw profiel erop. Zo kan iemand die geïnteresseerd is in jou of jouw diensten/producten direct naar jouw profiel doorklikken en contact met je opnemen.
Om de lezer aan te zetten tot een actie, kun je ook gebruik maken van een call-to-action in jouw blog. Dit is een tekst die eruit springt en de lezer aanzet tot een bepaalde actie zoals kopen, bekijken, downloaden, aanmelden, contact opnemen, informatie aanvragen, volgen, delen en nog veel meer. Een call-to-action bestaat meestal uit een tekst (in gebiedende wijs) en een button waarmee de lezer de actie kan doen. Hier een voorbeeld:
Help! Hoe word ik structureel goed vindbaar in Google?
Bovenaan komen in Google op de ‘normale’ manier? Met de ‘normale’ manier bedoelen mensen natuurlijk: zonder het gebruik van advertenties via Google en daarmee dus het betalen van Google. Dit noemen we ook wel ‘bovenaan in de organische zoekresultaten komen’. Ook wel SEO of zoekmachineoptimalisatie genoemd. Xander schreef hier al eerder een artikel over in de kennisbank en deelde zijn tips tijdens de Masterclass Structureel goed vindbaar in Google
SEO-teksten die scoren: verhoog je zichtbaarheid
Met goed geschreven teksten scoor je niet alleen hoger in zoekmachines, maar weet je jouw lezers ook te boeien en zorg je ervoor dat ze klant worden. Jolien schreef hier al eerder een artikel over in de kennisbank en deelde haar tips tijdens de Masterclass SEO-teksten schrijven die scoren!
Ze helpt je inzicht te krijgen in de belangrijkste factoren die jouw Google-positie beïnvloeden, zoals:
- Zoekwoordenonderzoek: hoe vind je de juiste zoekwoorden en gebruik je ze effectief?
- Krachtige koppen: trek direct de aandacht van jouw bezoekers én Google.
- Balans tussen SEO en leesbaarheid: schrijf teksten die lekker lezen én goed scoren