Gebruikers voorwaarden Ondernemersplein Spanje
Artikel 1: Introductie en definities
1.1. Deze gebruikers voorwaarden zien op de voorwaarden die gelden als u als bezoeker dan wel koper, al dan niet of u consument bent, activiteiten en transacties verricht via het platform Ondernemersplein Spanje (verder het platform) en geldt ook voor de ondernemer(s) die via het platform producten en/of diensten aanbiedt.
1.2. Ondernemersplein Spanje is een handelsactiviteit van Vennootschap Onder Firma Ondernemersplein Bizz-Kit (verder Bizz-Kit). Bizz-Kit is geregistreerd bij de Kamer van Koophandel onder nummer 93800207 en is gevestigd aan de Oeverbergstraat 31, 5995AH te Kessel. Bizz-Kit wordt vertegenwoordigd door Aafke Driessen en Anne-Margreet van Huffelen. Bizz-Kit is bereikbaar voor informatie over haar werkzaamheden, het platform en deze gebruikers voorwaarden via email: info@ondernemersplein-spanje.nl en/of via telefoon binnen kantooruren: +31 6 272 706 78.
1.3. Lees deze gebruikers voorwaarden zorgvuldig voordat u via Ondernemersplein Spanje een aankoop, boeking, bestelling doet, of op een of andere manier een dienst of product afneemt. Door voorgaande te doen, gaat u een overeenkomst aan met een ondernemer die een dienst en/of product aanbiedt via Ondernemersplein Spanje en verklaart u deze gebruikers voorwaarden te hebben gezien, te aanvaarden en te beschouwen als bindend van toepassing op u en de overeenkomst.
1.4. Deze gebruikers voorwaarden kunnen (op elk moment) worden gewijzigd. De gewijzigde voorwaarden zijn van toepassing op alle toekomstige overeenkomsten. Van toepassing is steeds de laatste versie van de gebruikers voorwaarden, dan wel de versie zoals die gold ten tijde van het tot stand komen van de overeenkomst.
1.5. Bizz-Kit verleent diensten in de vorm van het aanbieden van een platform voor Nederlands sprekende ondernemers met een connectie met Spanje om bedrijfsadvertenties te kunnen plaatsen, het verkopen van hun diensten en producten en de mogelijkheid tot het onderling communiceren. Dit platform wordt door Bizz-Kit aangeboden via haar website Ondernemersplein Spanje. Online bezoekers van het platform kunnen rechtstreeks bij de ondernemers die via het platform hun diensten en/of producten aanbieden deze afnemen. Bizz-Kit fungeert daarbij als aanbieder, beheerder en promotor van het platform, maar is niet aanbieder, verkoper van de diensten en producten van de ondernemer. De ondernemer is de contractspartij van degene die via het platform een dienst en/of product aanschaft.
1.6. Een bezoeker, dan wel koper, al dan niet consument, gaat met een ondernemer een overeenkomst aan waarbij producten, digitale inhoud en/of diensten worden aangeboden en gekocht, waarbij een overeenkomst op afstand tot stand komt en deze producten, digitale inhoud en/of diensten door de ondernemer worden geleverd of door een derde partij, als de ondernemer dit met een derde heeft afgesproken en dit ook blijkt uit het aanbod op het platform.
1.7. Onder een bezoeker, dan wel koper, die aan te merken is als consument wordt verstaan een natuurlijke persoon die niet handelt voor doeleinden die verband houden met zijn handels-, bedrijfs-, ambachts- of beroepsactiviteit.
1.8. Een bezoeker of koper, die een consument is, heeft het zogenoemde herroepingsrecht, wat inhoudt de mogelijkheid van de consument om binnen de wettelijke bedenktijd af te zien van de overeenkomst op afstand.
Artikel 2: Toepasselijkheid gebruikers voorwaarden
2.1. Deze gebruikers voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van de ondernemer op het platform en op elke tot stand gekomen overeenkomst op afstand tussen ondernemer en de bezoeker van en koper via het platform.
2.2. Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de tekst van deze gebruikers voorwaarden aan de bezoeker van en koper via het platform beschikbaar gesteld en dient de gebruiker en/of koper aan te geven dat hij de voorwaarden gezien en gelezen heeft. Deze gebruikers voorwaarden zijn via de website Ondernemersplein Spanje in te zien en te down loaden. Op verzoek van de bezoeker van en koper via het platform kunnen de gebruikers voorwaarden kosteloos worden toegezonden.
2.3. Een ondernemer die een dienst en/of product aanbiedt via Ondernemersplein Spanje, heeft de mogelijkheid om zelf, aanvullend aan deze gebruikers voorwaarden, (algemene) voorwaarden te hanteren met betrekking tot de door de ondernemer te leveren diensten en/of producten. De ondernemer is in alle gevallen verantwoordelijk voor het al dan niet nakomen van de overeenkomst met een bezoeker en of medegebruiker van het platform die een aankoop verricht via het platform. Dit geldt ook inzake de rechten van de bezoeker van en koper via het platform, zoals (onder meer) het herroepingsrecht als de bezoeker en of koper een consument is. Voor het geval dat naast deze gebruikers voorwaarden tevens specifieke product- of dienstenvoorwaarden van toepassing zijn, kan de bezoeker van en koper via het platform zich in geval van tegenstrijdige voorwaarden steeds beroepen op de toepasselijke bepaling die voor hem het meest gunstig is.
Artikel 3: Het aanbod
3.1. Het aanbod van een ondernemer bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten, digitale inhoud en/of diensten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod door een bezoeker en koper, al dan niet consument mogelijk te maken. Als de ondernemer gebruik maakt van afbeeldingen, zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten, diensten en/of digitale inhoud. Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod binden de ondernemer niet.
3.2. Elk aanbod bevat zodanige informatie, dat voor de bezoeker, dan wel koper, al dan niet consument duidelijk is wat de rechten en verplichtingen zijn, die aan de aanvaarding van het aanbod zijn verbonden.
3.3. Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in het aanbod vermeld door de ondernemer.
Artikel 4: De overeenkomst
4.1. De overeenkomst komt, onder voorbehoud van het bepaalde in lid 4 van dit artikel, tot stand op het moment van aanvaarding door de bezoeker en koper van het aanbod op het platform en het voldoen aan de daarbij gestelde voorwaarden.
4.2. Indien de bezoeker en koper het aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard, bevestigt de ondernemer onverwijld langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van het aanbod. Zolang de ontvangst van deze aanvaarding niet door de ondernemer is bevestigd, kan de bezoeker en koper de overeenkomst ontbinden.
4.3. Indien de overeenkomst elektronisch tot stand komt, treft zowel Bizz-Kit als de ondernemer passende technische en organisatorische maatregelen ter beveiliging van de elektronische overdracht van data en zorgen zij voor een veilige web-omgeving. Indien de bezoeker en koper elektronisch kan betalen, zal Bizz-Kit en/of de ondernemer daartoe passende (wettelijke) veiligheidsmaatregelen in acht nemen.
4.4. Bizz-Kit en de ondernemer kan zich binnen wettelijke kaders – op de hoogte stellen of de bezoeker en koper aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen, alsmede van al die feiten en factoren die van belang zijn voor een verantwoord aangaan van de overeenkomst op afstand. Indien de ondernemer op grond van dit onderzoek goede gronden heeft om de overeenkomst niet aan te gaan, is hij gerechtigd gemotiveerd een bestelling of aanvraag te weigeren of aan de uitvoering bijzondere voorwaarden te verbinden.
4.5. De ondernemer zal uiterlijk bij levering van het product, de dienst of digitale inhoud aan de bezoeker en koper de volgende informatie, schriftelijk of op zodanige wijze dat deze door de bezoeker en koper op een toegankelijke manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager, meesturen:
- de gegevens van de ondernemer waar de bezoeker en koper met klachten terecht kan;
- de voorwaarden waaronder en de wijze waarop de bezoeker en koper van het herroepingsrecht gebruik kan maken, dan wel een duidelijke melding inzake het uitgesloten zijn van het herroepingsrecht;
- de informatie over garanties en bestaande service na aankoop;
- de prijs met inbegrip van alle belastingen van het product, dienst of digitale inhoud; voor zover van toepassing de kosten van aflevering; en de wijze van betaling, aflevering of uitvoering van de overeenkomst op afstand;
- de vereisten voor opzegging van de overeenkomst indien de overeenkomst een duur heeft van meer dan één jaar of van onbepaalde duur is;
- indien de bezoeker en koper een herroepingsrecht heeft, het modelformulier voor herroeping.
4.6. In geval van een duurtransactie is de bepaling in het vorige lid slechts van toepassing op de eerste levering.
Artikel 5: Herroepingsrecht bij producten
5.1. De bezoeker en koper die als consument aan te merken is, kan een overeenkomst met betrekking tot de aankoop van een product gedurende een bedenktijd van minimaal 14 dagen zonder opgave van redenen ontbinden. De ondernemer mag de consument vragen naar de reden van herroeping, maar deze niet tot opgave van zijn reden(en) verplichten.
5.2. De in lid 1 genoemde bedenktijd gaat in op de dag nadat de consument, of een vooraf door de consument aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het product heeft ontvangen, of:
- als de consument in eenzelfde bestelling meerdere producten heeft besteld: de dag waarop de consument, of een door hem aangewezen derde, het laatste product heeft ontvangen. De ondernemer mag, mits hij de consument hier voorafgaand aan het bestelproces op duidelijke wijze over heeft geïnformeerd, een bestelling van meerdere producten met een verschillende levertijd weigeren;
- als de levering van een product bestaat uit verschillende zendingen of onderdelen: de dag waarop de consument, of een door hem aangewezen derde, de laatste zending of het laatste onderdeel heeft ontvangen;
- bij overeenkomsten voor regelmatige levering van producten gedurende een bepaalde periode: de dag waarop de consument, of een door hem aangewezen derde, het eerste product heeft ontvangen.
Artikel 6: Herroepingsrecht bij diensten en digitale inhoud die niet op een materiële drager is geleverd
6.1. De consument kan een dienstenovereenkomst en een overeenkomst voor levering van digitale inhoud die op een materiële drager is geleverd gedurende minimaal 14 dagen zonder opgave van redenen ontbinden. De ondernemer mag de consument vragen naar de reden van herroeping, maar deze niet tot opgave van zijn reden(en) verplichten.
6.2. De in lid 1 genoemde bedenktijd gaat in op de dag die volgt op het sluiten van de overeenkomst.
6.3. De consument die digitale inhoud die niet op een materiële drager is geleverd (download of iets dergelijks) afneemt via het platform, ziet af van zijn herroepingsrecht. De consument wordt bij aankoop daarop gewezen en wordt uitdrukkelijk gewezen op het afzien van zijn herroepingsrecht.
Artikel 7: Verplichtingen van de consument tijdens de bedenktijd
7.1. Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het product slechts uitpakken of gebruiken in de mate die nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van het product vast te stellen. Het uitgangspunt hierbij is dat de consument het product slechts mag hanteren en inspecteren zoals hij dat in een winkel zou mogen doen.
7.2. De consument is alleen aansprakelijk voor waardevermindering van het product die het gevolg is van een manier van omgaan met het product die verder gaat dan toegestaan in lid 1.
7.3. De consument is niet aansprakelijk voor waardevermindering van het product als de ondernemer hem niet voor of bij het sluiten van de overeenkomst alle wettelijk verplichte informatie over het herroepingsrecht heeft verstrekt.
Artikel 8: Uitoefening van het herroepingsrecht door de consument en kosten daarvan
8.2. Als de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, meldt hij dit binnen de bedenktermijn door middel van het modelformulier voor herroeping of op andere ondubbelzinnige wijze aan de ondernemer.
8.3. Zo snel mogelijk, maar binnen 14 dagen vanaf de dag volgend op de in lid 1 bedoelde melding, zendt de consument het product terug, of overhandigt hij dit aan (een gemachtigde van) de ondernemer. Dit hoeft niet als de ondernemer heeft aangeboden het product zelf af te halen. De consument heeft de terugzendtermijn in elk geval in acht genomen als hij het product terugzendt voordat de bedenktijd is verstreken.
8.4. De consument zendt het product terug met alle geleverde toebehoren, indien redelijkerwijs mogelijk in originele staat en verpakking, en conform de door de ondernemer verstrekte redelijke en duidelijke instructies.
8.5. Het risico en de bewijslast voor de juiste en tijdige uitoefening van het herroepingsrecht ligt bij de consument.
8.6. De consument draagt de rechtstreekse kosten van het terugzenden van het product. Als de ondernemer niet heeft gemeld dat de consument deze kosten moet dragen of als de ondernemer aangeeft de kosten zelf te dragen, hoeft de consument de kosten voor terugzending niet te dragen.
8.7. Indien de consument herroept na eerst uitdrukkelijk te hebben verzocht dat de verrichting van de dienst die niet gereed voor verkoop zijn gemaakt in een beperkt volume of bepaalde hoeveelheid aanvangt tijdens de bedenktijd, is de consument de ondernemer een bedrag verschuldigd dat evenredig is aan dat gedeelte van de verbintenis dat door de ondernemer is nagekomen op het moment van herroeping, vergeleken met de volledige nakoming van de verbintenis.
8.8. De consument draagt geen kosten voor de uitvoering van diensten die niet gereed voor verkoop zijn gemaakt in een beperkt volume of hoeveelheid, indien:
- de ondernemer de consument de wettelijk verplichte informatie over het herroepingsrecht, de kostenvergoeding bij herroeping of het modelformulier voor herroeping niet heeft verstrekt, of;
- de consument niet uitdrukkelijk om de aanvang van de uitvoering van de dienst tijdens de bedenktijd heeft verzocht.
8.9. De consument draagt geen kosten voor de volledige of gedeeltelijke levering van niet op een materiële drager geleverde digitale inhoud, indien:
- hij voorafgaand aan de levering ervan niet uitdrukkelijk heeft ingestemd met het beginnen van de nakoming van de overeenkomst voor het einde van de bedenktijd;
- hij niet heeft erkend zijn herroepingsrecht te verliezen bij het verlenen van zijn toestemming; of
- de ondernemer heeft nagelaten deze verklaring van de consument te bevestigen.
8.10. Als de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, worden alle aanvullende overeenkomsten van rechtswege ontbonden.
Artikel 9: Verplichtingen van de ondernemer bij herroeping
9.1. Als de ondernemer de melding van herroeping door de consument op elektronische wijze mogelijk maakt, stuurt hij na ontvangst van deze melding zo spoedig mogelijk een ontvangstbevestiging.
9.2. De ondernemer die de betreffende dienst dan wel product aanbiedt via het platform vergoedt alle betalingen van de consument, inclusief eventuele leveringskosten door de ondernemer in rekening gebracht voor het geretourneerde product, zo spoedig mogelijk doch binnen 14 dagen volgend op de dag waarop de consument hem de herroeping meldt. Tenzij de ondernemer aanbiedt het product zelf af te halen, mag hij wachten met terugbetalen tot hij het product heeft ontvangen of tot de consument aantoont dat hij het product heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerder valt.
9.3. De ondernemer gebruikt voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat de consument heeft gebruikt, tenzij de consument instemt met een andere methode. De terugbetaling is kosteloos voor de consument.
9.4. De door de consument te maken kosten voor retourzending komen voor zijn rekening en worden niet vergoed door de ondernemer.
Artikel 10 – Uitsluiting herroepingsrecht
De ondernemer kan de navolgende producten en diensten uitsluiten van het herroepingsrecht, maar alleen als de ondernemer dit duidelijk bij het aanbod, althans tijdig voor het sluiten van de overeenkomst, heeft vermeld op het platform of in zijn (algemene) voorwaarden:
- Producten of diensten waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de financiële markt waarop de ondernemer geen invloed heeft en die zich binnen de herroepingstermijn kunnen voordoen;
- Overeenkomsten die gesloten zijn tijdens een openbare veiling. Onder een openbare veiling wordt verstaan een verkoopmethode waarbij producten, digitale inhoud en/of diensten door de ondernemer worden aangeboden aan de consument die persoonlijk aanwezig is of de mogelijkheid krijgt persoonlijk aanwezig te zijn op de veiling, onder leiding van een veilingmeester, en waarbij de succesvolle bieder verplicht is de producten, digitale inhoud en/of diensten af te nemen;
- Dienstenovereenkomsten, na volledige uitvoering van de dienst, maar alleen als:
- de uitvoering is begonnen met uitdrukkelijke voorafgaande instemming van de consument; en
- de consument heeft verklaard dat hij zijn herroepingsrecht verliest zodra de ondernemer de overeenkomst volledig heeft uitgevoerd;
- Pakketreizen als bedoeld in artikel 7:500 BW en overeenkomsten van personenvervoer;
- Dienstenovereenkomsten voor terbeschikkingstelling van accommodatie, als in de overeenkomst een bepaalde datum of periode van uitvoering is voorzien en anders dan voor woondoeleinden, goederenvervoer, autoverhuurdiensten en catering;
- Overeenkomsten met betrekking tot vrijetijdsbesteding, als in de overeenkomst een bepaalde datum of periode van uitvoering daarvan is voorzien;
- Volgens specificaties van de consument vervaardigde producten, die niet geprefabriceerd zijn en die worden vervaardigd op basis van een individuele keuze of beslissing van de consument, of die duidelijk voor een specifieke persoon bestemd zijn;
- Producten die snel bederven of een beperkte houdbaarheid hebben;
- Verzegelde producten die om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne niet geschikt zijn om te worden teruggezonden en waarvan de verzegeling na levering is verbroken;
- Producten die na levering door hun aard onherroepelijk vermengd zijn met andere producten;
- Alcoholische dranken waarvan de prijs is overeengekomen bij het sluiten van de overeenkomst, maar waarvan de levering slechts kan plaatsvinden na 30 dagen, en waarvan de werkelijke waarde afhankelijk is van schommelingen van de markt waarop de ondernemer geen invloed heeft;
- Verzegelde audio-, video-opnamen en computerprogrammatuur, waarvan de verzegeling na levering is verbroken;
- Kranten, tijdschriften of magazines, met uitzondering van abonnementen hierop;
- Diensten en/of producten die met korting ten opzichte van de normale prijs worden aangeboden;
- De levering van digitale inhoud anders dan op een materiële drager (zoals downloads), maar alleen als:
- de uitvoering is begonnen met uitdrukkelijke voorafgaande instemming van de consument; en
- de consument heeft verklaard dat hij hiermee zijn herroepingsrecht verliest.
Artikel 11: De prijs en betaling
11.1. De in het aanbod van producten of diensten genoemde prijzen zijn inclusief btw.
11.2. Betaling bij aankoop via het platform vindt plaats via de website applicatie. Contant betalen is niet mogelijk.
11.3. De consument heeft de plicht om onjuistheden in verstrekte of vermelde betaalgegevens onverwijld aan de ondernemer te melden.
11.4. Indien de consument niet tijdig aan zijn betalingsverplichting(en) voldoet, is deze, nadat hij door de ondernemer is gewezen op de te late betaling en de ondernemer de consument een termijn van 14 dagen heeft gegund, ingaande de dag na ontvangst van de aanmaning, om alsnog aan zijn betalingsverplichtingen te voldoen, na het uitblijven van betaling binnen deze 14-dagen-termijn, over het nog verschuldigde bedrag de wettelijke rente verschuldigd en is de ondernemer gerechtigd de door hem gemaakte buitengerechtelijke incassokosten in rekening te brengen. Deze incassokosten bedragen maximaal: 15% over openstaande bedragen met een minimum van € 40,-. De ondernemer kan ten voordele van de consument hiervan afwijken.
Artikel 12: Nakoming overeenkomst en extra garantie
12.1. De ondernemer staat er voor in dat de producten en/of diensten voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften. Indien overeengekomen staat de ondernemer er tevens voor in dat het product geschikt is voor ander dan normaal gebruik.
12.2. Een door de ondernemer, diens toeleverancier, fabrikant of importeur verstrekte extra garantie beperkt nimmer de wettelijke rechten en vorderingen die de consument op grond van de overeenkomst tegenover de ondernemer kan doen gelden indien de ondernemer is tekortgeschoten in de nakoming van zijn deel van de overeenkomst.
12.3. Onder extra garantie wordt verstaan iedere verbintenis van de ondernemer, diens toeleverancier, importeur of producent waarin deze aan de consument bepaalde rechten of vorderingen toekent die verder gaan dan waartoe deze wettelijk verplicht is in geval hij is tekortgeschoten in de nakoming van zijn deel van de overeenkomst.
Artikel 13: Levering en uitvoering
13.1. De ondernemer zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in ontvangst nemen en bij de uitvoering van bestellingen van producten en bij de beoordeling van aanvragen tot verlening van diensten.
13.2. Als plaats van levering geldt het adres dat de consument aan de ondernemer kenbaar heeft gemaakt, dan wel de door de ondernemer in zijn aanbod aangeduide plek.
13.3. Met inachtneming van hetgeen hierover in artikel 4 van deze algemene voorwaarden is vermeld, zal de ondernemer geaccepteerde bestellingen zo snel mogelijk, doch uiterlijk binnen 30 dagen uitvoeren, tenzij een andere leveringstermijn is overeengekomen. Indien de bezorging vertraging ondervindt, of indien een bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de consument hiervan uiterlijk 30 dagen nadat hij de bestelling geplaatst heeft bericht. De consument heeft in dat geval het recht om de overeenkomst zonder kosten te ontbinden en recht op eventuele schadevergoeding.
13.4. Na ontbinding conform het vorige lid zal de ondernemer het bedrag dat de consument betaald heeft onverwijld terugbetalen.
13.5. Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust bij de ondernemer tot het moment van bezorging aan de consument of een vooraf aangewezen en aan de ondernemer bekend gemaakte vertegenwoordiger, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.
Artikel 14: Klachtenregeling
14.1. Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten direct nadat de consument de gebreken heeft geconstateerd, volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij de ondernemer.
14.2. De ondernemer beschikt over een voldoende bekend gemaakte klachtenprocedure en behandelt de klacht overeenkomstig deze klachtenprocedure.
14.3. Bij de ondernemer ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door de ondernemer binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de consument een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.
14.4. De consument dient de ondernemer in ieder geval 4 weken de tijd te geven om de klacht in onderling overleg op te lossen. Na deze termijn ontstaat een geschil dat vatbaar is voor een geschillenregeling al dan niet via de rechter te beslechten.
Artikel 15: Algemeen
15.1. Bizz-Kit zal, in lijn met de wettelijke voorschriften op dat terrein, zorgvuldig omgaan met al uw (betalings)gegevens, zodat de veiligheid daarvan wordt gewaarborgd. Bizz-Kit kan niet aansprakelijk worden gesteld voor geleden verlies van gegevens als een derde partij onbevoegd toegang heeft verkregen tot uw gegevens op welke manier dan ook, waaronder die via de mail en of website(s) van Bizz-Kit, behalve als er sprake is van aan opzet grenzende, roekeloosheid aan de kant van Bizz-Kit. Bizz-Kit zal uw (betalings)gegevens en alle voor de levering van producten en diensten noodzakelijke en door de ondernemer gevraagde gegevens aan de ondernemer ter beschikking stellen. De ondernemer is gehouden om in lijn met de wettelijke voorschriften op dat terrein, zorgvuldig om te gaan met deze gegevens. Bizz-Kit is niet verantwoordelijk voor de wijze waarop de ondernemer invulling geeft aan deze plicht.
15.2. Bizz-Kit sluit alle aansprakelijkheid uit met betrekking tot de door Bizz-Kit geleverde diensten, werking van haar applicaties en het door Bizz-Kit geleverde platform, behoudens de aansprakelijkheid voor schade die het gevolg is van opzet of bewuste roekeloosheid van Bizz-Kit. Dit is niet van invloed op uw wettelijke rechten als consument en/of als ondernemer. Bizz-Kit zal zich inspannen om voor de door haar beheerde applicaties, waaronder het platform, de (technische) werking en beschikbaarheid up to date te houden, conform de algemeen daarvoor geldende normen.
15.3. Bizz-Kit is niet aansprakelijk voor schade, kosten, uitgaves en/of andere (in)directe verliezen (zoals verlies van winst) die op welke manier dan ook tot stand komt, indien dit te maken heeft met de werking of (technische) beschikbaarheid van de applicaties en/of het platform van Bizz-Kit.
15.4. Wijzigingen in deze gebruikers voorwaarden zijn slechts van kracht nadat deze op daartoe geëigende wijze zijn gepubliceerd, met dien verstande, dat bij toepasselijke wijzigingen gedurende de looptijd van een aanbod de voor de consument meest gunstige bepaling zal prevaleren.
15.5. De gebruikers voorwaarden worden beheerst door Nederlands recht. Op alle geschillen met Bizz-Kit heeft de Nederlandse rechtbank, bevoegd voor haar vestigingsplaats Kessel, de exclusieve competentie. Bij een geschil zal Bizz-Kit zich eerst inspannen om met u dit geschil in onderling overleg te beslechten en pas als dat niet lukt, een beroep op de rechter doen. Ditzelfde verwacht Bizz-Kit door aanvaarding van deze gebruikers voorwaarden van u.
15.6. Geschillen met een ondernemer die via het platform producten en/of diensten aanbiedt, dienen met de ondernemer te worden opgenomen. De door de ondernemer van toepassing verklaarde bepalingen inzake een geschil, zijn daarbij van toepassing, met dien verstande, dat als het gaat om een Nederlandse consument, dat het Nederlands recht van toepassing is op de overeenkomst en het geschil.